Forum www.1wysokieobroty1.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
'Budowa i Zasada' działania silnika spalinowego

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.1wysokieobroty1.fora.pl Strona Główna -> Silnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mietan
Nowicjusz



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia / Dąbrowa

PostWysłany: Nie 0:29, 02 Mar 2008    Temat postu: 'Budowa i Zasada' działania silnika spalinowego
Będę pisał w miarę normalnie, używając takich słów by każdy zrozumiał o co chodzi (fachowy język zostawię na bok Cool).
Na wstępie powiem że silnik to nie jest jakaś tam część w pojeździe samochodowym, tylko zbiór różnych części, dzięki którym tworzą całość. Podstawowe elementy silnika to :

Arrow tłok, korbowód, wał korbowy (wszystkie 3 stanowią mechanizm tłokowo-korbowy)
Arrow cylinder
Arrow koło zamachowe
Arrow wałek rozrządu
Arrow zawory
Arrow świeca zapłonowa
Arrow pasek zębaty

(Zdjęcie: [link widoczny dla zalogowanych])
(Film: [link widoczny dla zalogowanych])

Co prawda, tych elementów jest dużo, dużo więcej, ale napisałem te szczególne/najważniejsze, na które powinno się zawsze zwracać uwagę.

Zasada działania takiego silnika jest prosta jak konstrukcja czołgu Grand M3 Laughing . By silnik wykonał jeden pełny obrót, musi wykonać cztery czynności (fachowo mówi się na to : suw): ssanie, sprężania, praca, wydech.

Arrow ssanie - jest to wciągnięcie z gaźnika (lub układu wtryskowego i kanałów powietrznych) mieszanki paliwowo-powietrznej do środka cylindra.
Arrow sprężanie - jest to ściśnięcie mieszanki do bardzo małej objętości (na 1-2mm).
Arrow praca - jest to ruch tłoka, pierwszy obrót
Arrow wydech - to co się spaliło w cylindrze, zostaje wydalone do atmosfery (rura wydechowa Laughing )

To by było na tyle ekstremalnego streszczenia o silniku Cool
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mietan dnia Nie 0:43, 02 Mar 2008, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.1wysokieobroty1.fora.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin