Mietan
Nowicjusz
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia / Dąbrowa
|
Wysłany: Nie 0:29, 02 Mar 2008 Temat postu: 'Budowa i Zasada' działania silnika spalinowego |
|
|
Będę pisał w miarę normalnie, używając takich słów by każdy zrozumiał o co chodzi (fachowy język zostawię na bok ).
Na wstępie powiem że silnik to nie jest jakaś tam część w pojeździe samochodowym, tylko zbiór różnych części, dzięki którym tworzą całość. Podstawowe elementy silnika to :
tłok, korbowód, wał korbowy (wszystkie 3 stanowią mechanizm tłokowo-korbowy)
cylinder
koło zamachowe
wałek rozrządu
zawory
świeca zapłonowa
pasek zębaty
(Zdjęcie: [link widoczny dla zalogowanych])
(Film: [link widoczny dla zalogowanych])
Co prawda, tych elementów jest dużo, dużo więcej, ale napisałem te szczególne/najważniejsze, na które powinno się zawsze zwracać uwagę.
Zasada działania takiego silnika jest prosta jak konstrukcja czołgu Grand M3 . By silnik wykonał jeden pełny obrót, musi wykonać cztery czynności (fachowo mówi się na to : suw): ssanie, sprężania, praca, wydech.
ssanie - jest to wciągnięcie z gaźnika (lub układu wtryskowego i kanałów powietrznych) mieszanki paliwowo-powietrznej do środka cylindra.
sprężanie - jest to ściśnięcie mieszanki do bardzo małej objętości (na 1-2mm).
praca - jest to ruch tłoka, pierwszy obrót
wydech - to co się spaliło w cylindrze, zostaje wydalone do atmosfery (rura wydechowa )
To by było na tyle ekstremalnego streszczenia o silniku
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mietan dnia Nie 0:43, 02 Mar 2008, w całości zmieniany 6 razy
|
|